Kunduppgifter
Första gången du handlar hos oss ber vi dig fylla i dina kunduppgifter. De personuppgifter du lämnar vid beställning behandlas konfidentiellt och lämnas aldrig ut till tredje part utan ditt medgivande. Du har alltid rätt att ta del av dina registrerade uppgifter och vill du ta bort uppgifterna hos oss så ordnar vi det. Det är viktigt att du anger rätt e-mailadress då orderbekräftelsen skickas dit. Du kan alltid ändra dina kunduppgifter genom att logga in och klicka på “Ditt konto”
Betalning
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. Du kan även själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod, läs mer på Klarna.se. Fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarna via https://klarna.com/sv/kundservice
Leverans
Leveranstid 2-3 arbetsdagar på alla lagervaror, leveransen sker med Posten eller DHL.
Leveranstid 3-5 arbetsadgar på alla dropship varor, leveransen sker normalt med DHL, UPS eller Posten.
Leveranstid 1-2 veckor gäller på de flesta sänkfjädrar och coilovers och Verkline produkter, leveransen sker med UPS.
Om varan är slut hos någon av våra leverantörer får du ett mail med en preliminär leveranstid.
Norge Finland Danmark
All försäljning till Norge Finland och Danmark sker mot förskottsbetalning via Paypal.
Garanti
Vi tillämpar 12 månaders garanti beträffande material- och bearbetningsfel på samtliga bildelar. Produktgaranti gäller ej för förbrukningsvaror och slitagedelar som tex bromsar, kulleder, koppling, remmar, batteri osv. Spara alltid ditt kvitto/faktura! Fakturan gäller som garantibevis! Vid garantiärenden står du för frakten till oss och vi står för frakten till dig.
Funktionsgarantin innebär att vi garanterar att varan är hel, komplett och fullt fungerande vid leverans. Efter det att fordonet tagits i bruk upphör denna garanti att gälla och kunden får därefter bekosta eventuella reservdelar och reparationer själv.
Fordon som är avsedda för lek- och tävlingsverksamhet och som endast får framföras på tävlingsbana eller annat avhyst område förväntas utsättas för så hårt slitage att någon garanti inte kan lämnas efter det att fordonet tagits i bruk. Detta gäller för samtliga fordon i segmentet, oberoende av fabrikat eller prisklass.
Det är av stor vikt att du kontrollerar varan och att allt fungerar innan du tar fordonet i bruk. Skulle fel eller brister såsom fraktskador och fabrikationsfel upptäckas, skall detta omgående anmälas till oss via mail info@kcustomcarparts.se
Glasfiberdelar
Glasfiberdelar tar vi hem på beställning. Passformen på glasfiber delar är inte alltid den bästa och man kan komma behöva slipa och justera för att det ska passa bra på bilen, det kan förekomma vissa defekter i gjutningarna som måste slipas och ibland spacklas innan lackering. Skulle du vilja returnera dina glasfiberprodukter återbetalar vi endast 50% av värdet, anmäla en retur ska du göra inom 14 dagar du har fått din beställning och returkostnader bekostas av dig som kund. Transportskador som orsakas av fraktbolaget ersätts inte.
Reklamationer
Har du fått en vara som är trasig redan när du öppnat ditt paket gör omedelbart en reklamation hos DHL/Posten (inom 7 dagar från att du hämtat paketet), gå tillbaka till ditt DHL/Posten ombud där du hämtade paketet.
Garantiärende
Att varor går sönder på ett eller annat sätt händer även våra produkter, för att vi så smidigt som möjligt ska kunna hjälpa dig, så ber vi dig att tänka på dessa punkter.
* Ta bild på den felaktiga varan när den är monterad på bilen
* Förklara kortfattat vad felet är
* Fakturanummer och om du beställt flera produkter samtidigt precisera vilken vara det gäller.
Maila denna information till info@kcustomcarparts.se med rubriken reklamation.
Outlösta paket
Outlösta paket debiteras med 400-800 kr så hämta ut ditt paket i tid. Liggetiden är endast 14 dagar!!
Om du skulle ångra dig
Konsumentköplagen gäller när du handlar hos oss, dvs du har 14 dagars ångerrätt (gäller från det datum då du får din avi). Varan skall vara oanvänd och oskadad i originalförpackning. Tänk på att paketera returen ordentligt, en vara som går sönder i frakten ersätts ej och kommer returneras till dig. Du bör också bifoga också kopia på följesedel och kvitto. Vi betalar tillbaka värdet på varan (ej frakt och expeditionsavgift). Skicka varorna i postpaket och ange till vilket konto du vill ha dina pengar insatta. Glöm inte bankens clearingnummer. Återbetalning görs inom 30 dagar. Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka något. Vi hämtar inte ut paket utan att ha kommit överens innan och löser inte heller ut postförskott.
Avbokar du din order när vi börjat behandla eller beställt varor från vår leverantör kommer vi att debitera dig en avgift på 500kr, denna avgift tar vi även ut när du returnerar en order. Detta gäller alla beställningar över 1000kr.
Behandling av personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I de fall du väljer att betala via faktura eller delbetalning måste du även ange ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig så som transport och fakturering, detta innebär att information om dig lämnas vidare till vår fakturapartner Klarna samt aktuell logistikpartner. Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas. Du har alltid rätt att utan någon speciell anledning begära att informationen om dig raderas. K-custom carparts AB hanterar dina personuppgifter enligt personuppgiftslagen (PUL).
Företag
Om du handlar till ditt företag gäller inte konsumentköplagen..